Project Description

Maria Asheim Work IdefagskolenMaria Asheim Work IdefagskolenMaria Asheim Work IdefagskolenMaria Asheim Work Idefagskolen

Maria Aasheim Semesteroppgave – Redesign Arendals Tidende.

Her er utdrag fra Marias Blogg – bloggen finner du HER
Tema jeg har valgt:
Jeg har valgt å redesigne lokalavisen Arendals Tidende. Med dette mener jeg å lage ny profilmanual (logo, farger og fonter) og gi avisen ny layout. Jeg vil også komme med forslag til brosjyre, egenannonser og nettside.

Hva jeg skal produsere:
Logo, Fargeprofil, Fonter, Spalter, Temasider, Egenannonser, Brosjyrer, Nettside

Grunner til at jeg har valgt dette tema:
Jeg synes det er veldig spennende å jobbe med layout. Jeg vil lage layout som får leseren til å ville lese innholdet og fremstille det på en ryddig og leservennlig måte. Dessuten er det viktig å skape en profil som gjenspeiler forbrukeren. Arendals Tidende er en lokalavis som har fokus på Arendal og omegn og må derfor gjenspeile hva arendalitter er opptatt av.

Programmene jeg kommer til å bruke mest er:
InDesign (layout, tekst og bilder)
Photoshop (bildebehandling, nettside mock-up)
Illustrator (logo)
Dreamweaver (nettside)

Andre arbeider er samlet på denne nettsiden http://www.nettkringkasting.no/~maria_aa/